Our 1st Precious Bundle of Joy :)

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Our 2nd Precious Bundle of Joy :Lil baby :)

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Thursday, October 30, 2008

Pusing Kanan..Pusing Kiri..









I miss my hubby....sampai Hanin tak boleh tido semalam.....entah ler...is it the baby or me? selalunya hanin tak macam ni....i'm ok if dier pergi belayar...i will always support him no matter what he does....Maybe i felt lonely semalam....selalunya pukul 1.00-3.00am....Hanin akan dapat my morning sickness...sakit belakang, muntah-muntah, pening kepala, demam, sakit perut...ngan macam-macam lagi...sigh!! miss him soooo much!! he's the one yang akan melayan my perangai mengada-ngada...dier akan urut belakang...hug me from the back...bawa gi makan...and my favourite, he will kiss my tummy and talked to our baby inside the tummy...dier akan cakap to our baby..."Baby..daddy loves you soooooo much...Nanti Daddy nak pergi kerja, takes care of mommy....jangan bagi mommy sakit....and please be strong for us..." I miss the way he talked to my tummy if i felt sick....*crying....*



sigh!! i'm crying again....Hanin kena pujuk diri Hanin and the baby to be strong..."Baby,now..it's just the two of us....we must support daddy...biar dier happy kerja...tak mau sedih-sedih...we need to be strong for him..."



Hanin tak boleh emotional..must take care of my baby and my kesihatan...Hanin dah janji ngan hubby Hanin..."Honey...jaga baby for me....don't cry...u must be strong for me and the baby..this is what we want..."



Yes!!! This is what we want.. kan sayang?? our baby inside my tummy...We are sooo happy when the doctor told me i'm pregnant 5 weeks...Hanin betul-betul terkejut....sampai Hanin tak cakap apa-apa..kenapa???



Sebelum Kawin lagi Hanin dah pesan kat hubby Hanin...."B, maybe kiter susah dapat baby....sebab Honey ada banyak operation...." Hanin ada 3 operation...2 on my kidney (i was born with one kidney ) and one kat ovary...tapi dier tak pernah buat Hanin rasa down....he always tell me...."InsyaAllah....If Allah nak bagi..dier akan bagi...no matter what..i will always love you" Thank you Allah for granting our wish....and thank you sayang for being there for me. you are the greatest husband in the whole wide world..



2 minggu after our wedding reception...my hubby naik kapal...Hanin akan berusaha sementara dier takde....Hanin jumpa 3 orang pakar....if orang tu cakap tu..Hanin buat...Macam minum air apa entah...pakai pad herbal....macam-macam lagilah....just to make sure i'm okay...tak salah berusahakan? Lagipun Hanin nak naik kapal...spend time with him atas kapal...Hanin always trust in myself....InsyaAllah maybe dapat rezeki atas kapalkan?



27th May 2008...i joined him onboard....2 weeks Hanin manja-manja with him...Tapi Hanin takde rezeki atas kapal...entahler...satu malam Jumaat...i had this one weird dream...Hanin mimpi Hanin dapat baby...i was holding the baby....Hanin terjaga je dari tidur...Hanin menangis....it was soooo real....My hubby hug me(as always..) and said "shhhh...jangan menangis....satu hari honey...insyaAllah kiter akan dapat baby...Trust Allah...kiter jangan give up...) Okay.....i know Allah is there for us...we will never give up...



Balik je dari kapal..my hubby hadiahkan me percutian to Bali....just to release my tension...we went to bali on 4th of July...i'm having sooooo much fun there....Hanin betul-betul tak tension kat sana....One day...our tourist guide bawa us to this one place kat Uluwatu...dier macam ada satu kolam kat sana..suddenly..ada pakcik nie cakap at me.."Nak..cuba pegang air tu...selalunya perempuan yang pegang air tu..dapat anak..." (cuba tengok gambar atas)...really??Hanin macam tak percaya...Hanin pun pegang untuk suka-suka nak amik gambar...but in my heart, i really pray to Allah....I trust Allah more...





we spent time in Bali for 3 days...I'm sooo happy...thanks sayang...dalam sebulan lepas Hanin balik dari bali....Hanin rasa tak sedap badan....Tapi Hanin buat tak tau...sebab before this Hanin selalu mengharap....tak datang period jek, Hanin check..tapi semuanya negative...Hanin selalu menangis...farshid always pujuk me...mama pun pujuk kata jangan mengharap sangat... Hanin teman Farshid gi oral test for second class pun (alhamdulillah..he pass his test)..Hanin masih rasa tak sihat and demam-demam...sampai one day...while Farshid was attending kursus kat Melaka (for second class)...tok mama paksa Hanin pergi klinik for check up...I was so shocked when the doktor told me i'm 5 weeks pregnant...Hanin betul-betul tergamam....sampai Hanin jumpa 3 doktor....hahahah!! sebab macam tak percaya cita-cita hanin tercapai...Thank You Allah...I told Farshid this good news on the phone...my hubby happy sangat-sangat....Hanin tau dier menangis..dier tak nak mengaku :)



Dier balik jek dari Melaka..Hanin gi Sunway Medical Centre...I was admitted for 3 days...just to make sure me and the baby okay...He's always there for me..taking care of me at the hospital...The doctor told me..my kidney okay...takde apa-apa masalah and i can proceed with my pregnancy...my baby is a very healthy baby...



Now, i'm a happy four months pregnant mom..hehehe!! Hanin asik sakit-sakit..tapi Baby hanin sihat...i'm soooo happy to see my baby active inside my tummy...Eventhough my hubby is not here with me....Hanin akan jaga baby ni dalam perut betul-betul...I know Allah is there for us...so, i must be strong...



crying again (tears of happiness) Thank You Sooooo Much Allah! (banyak kali dah hanin cakap nie) for everything....i am soooo happy with my life.. (especially im gonna be a mom next year..)



"B...kerja kuat-kuat tau....I will always pray that u come back to me safely...baby and mommy akan tunggu daddy balik..Love u soooo much!!! ".... :)


P/S: 2 Months after pregnant..Hanin mimpi lagi...A name for our baby...heheheh!! secret!




























No comments: