Our 1st Precious Bundle of Joy :)

Lilypie - Personal pictureLilypie Fourth Birthday tickers

Our 2nd Precious Bundle of Joy :Lil baby :)

Lilypie - Personal pictureLilypie First Birthday tickers

Friday, October 31, 2008

My Hubby the marine engineer


Dah pukul 1.41am.....damn.....I can't sleep...Biasaler..just 2 days he left me for work..(kerja tau...bukan enjoy..) Baby dalam tummy pun dah meragam..hehehe!! U miss your daddy eh? Yelah...daddy dier ler malam-malam akan usap perut mommy and cakap-cakap with baby dalam tummy..Sigh!!! miss those time sayang....(Mommy..please be strong for your baby).
Every now and then, i will always talk to my baby sambil usap-usap perut..."Baby, Daddy gi kerja....U must understand his work style...he's a seafarer...selalu takde lama-lama...We must support him...." I just want my baby to understand his daddy work style...Nanti takdeler biler dier dah besar merajuk suh daddy dier berenti kerja..Nope!!! i don't want that....
No matter what, i will always support my hubby no matter what he does...He's happy with his work...dier kata semua free...hahaha!! klu kerja darat nanti....food nak kena bayar...tol...minyak keta...parking lot....bla! bla! bla!..like my dad told me...."kerja darat..gaji rm10k pun x cukup.."Betul cakap ayah....he and mama the best advisor...biasaler..orang ada pengalaman...Ayah dah lama kerja bank....Tak boleh tipu dier pasal duit...hahahah!! Mama HR senior vice precident...so, if my hubby kata jek nak tukar kerja..dier akan bagi macam-macam nasihat suruh bersabar...and she will tell him the reason why?? Alhamdulillah..nasihat mama betul (Now, farshid dah pass second class..harap-harap cita-cita dier tercapai nak jadi chief engineer before the age of 30)...Ayah pun sama..if nak beli keta ke...or rumah....he will give us nasihat...macam rumah..okay tak rumah tu..pemaju dier nak bangkrap ke tak..hehehe!! seronok dengar ayah membebel...
My B plak....dah five years dier kerja as marine engineer at MISC....He loves his job sooo much!! I'm happy for him :) he always ask me "Honey....honey ok tak B kerja kapal???" of course sayang..i'm ok..Hanin dah biasa sebab mama and ayah pun busy kerja..so, B x payah risau eh??I won't ask u to stop..mama dah bagi brainwash kat honey....she told me you got a good job...tak payah nak berenti...kerja darat tak selamat....if they nak buang you....they will....gaji sentiasa tak cukup atas darat...then you must pay income tax...banyak akan menganggur biler ekonomi teruk...contohnya like 1997 (orang kata 2009 next year...ekonomi teruk...entahler)..so, she said that i should be thankful you have a good job...Mama selalu interview banyak orang..so, dier kata you are so lucky...to have a good job and a good pay...Lagipun B permanent staff...klu darat, you kerja contract jek.
B, Honey memang rindu B :(
Tapi Honey tak boleh layan mengada-ngada honey rite? B kerja for our future and our baby....Honey akan sentiasa sokong B...I will always pray you berjaya dalam hidup you..I do love you...You will always be in my heart...
lagipun B nak kumpul duit for our future home, future MPV, anak kiter nak masuk private school, universiti...and anak kiter nak kawin..Honey akan sentiasa disisi B..Honey janji...
B, You are the greatest husband in the whole wide world...always make me happy...B jangan risau...i'll try my best to control my emotion just for you..Honey nak B happy kerja...tak mau risau-risau pasal honey...
Sigh!! miss you and love you..do work hard sayang....and remember me always...
eee...sakitnya belakang..kan best B ada....lapar lak..hmm....nak order Mc donald x?

No comments: